Açıköğretim Ders Notları

Menü Yönetimi Dersi 7. Ünite Sorularla Öğrenelim

Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.

Açıköğretim derslerinden Menü Yönetimi Dersi 7. Ünite Sorularla Öğrenelim için hazırlanan  ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.

Menü Yönetim Sistemleri

1. Soru

Bilişim teknolojilerini kısaca tanımlayınız.

Cevap

Bilişim teknolojisi bilgi elde etmede kullanılacak sistemin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması için yararlanılan yazılım ve donanım olmak üzere teknolojik kaynaklar şeklinde tanımlanabilir.


2. Soru

Bilişim sistemlerinin temel amacı nedir?

Cevap

Bilişim sistemlerinin temel amacı işlenen bilgiyi yöneticilerin kullanımına sunarak daha hızlı ve kolay karar alınmasını sağlamaktır. Bunu sağlarken de verimli, etkin, müşteri memnuniyetini ön planda tutan fırsatlardan yararlanan, ürün geliştirmeye yardımcı olan ve rekabetçi bir yapıyı amaçlamaktadır.


3. Soru

Günümüz restoran işletmelerinde,  bilişim sistemleri nasıl kullanılmaya başlanmıştır?

Cevap

Günümüzde işletmeler için geliştirilmiş, maliyetleri hesaplamada kullanılan, pos, muhasebe ve satış birimleriyle bütünleşik çalışabilen, stok ve maliyet kontrolünü sağlayan yazılımlar restoran işletmelerinde giderek yaygın bir şekilde kullanılmaya başlamıştır.


4. Soru

Bir işletmede kaç tane bilişim sistemi vardır?

Cevap

a)Pazarlama Bilişim Sistemleri

b)Üretim Bilişim Sistemleri

c)Finans ve Muhasebe Bilişim Sistemleri

d)İnsan Kaynakları Bilişim Sistemleri


5. Soru

Bir yiyecek ve içecek işletmesinde maliyet hesabının yapılmaması hangi faktörlere neden olmaktadır?

Cevap

Yanlış satın alma, envanter kontrolündeki yetersizlik, hatalı tahmin, israf, birimlerde kontrol eksikliği, alım işlemlerinde yanlış maliyet hesabı, yanlış porsiyon hesabı, kötü üretim işlemleri, tanıtım ve hizmet eksikliği, gıda güvenliği eksikliği ve menü ögelerinin yanlış seçimi gibi birçok faktör, istenmeyen gıda maliyetlerine neden olabilmektedir.


6. Soru

Restoran bilişim sistemleri müşterinin işletmeye olan  güvenini nasıl arttırabilir?

Cevap

Restoran Bilişim Sistemlerinin en önemli faydalarından birisi
de kesintisiz hizmet sağlaması nedeniyle müşterinin işletmeye
olan güvenini artırmasıdır.


7. Soru

POS sistemlerinin turizm işletmelerindeki kullanım yerleri nerelerdir?

Cevap

POS sistemleri sadece yiyecek ve içecek işletmelerinde değil bir turizm işletmesinde restoran, ön büro, oda servisi, kafe, bar, disko, otopark, oyun salonu hatta çamaşırhane gibi birimlerde her türlü sipariş türüne uygun olarak kullanılabilmektedir.


8. Soru

Stok kontrol bilişim sistemlerini tanımlayınız.

Cevap

Stok Kontrol Bilişim Sistemleri, stokta yer alan malzemenin ne
eksik ne de fazla olacak şekilde yeterli miktarda bulunmasını
sağlayarak üretimin aksatılmadan yürütülmesine yardımcı
sistemlerdir.


9. Soru

Ziyafet bilişim sistemlerini tanımlayınız.

Cevap

Ziyafet Bilişim Sistemleri konferans, toplantı, düğün gibi
organizasyonların başarılı bir şekilde yürütülmesi ve hatasız
yönetilmesi için geliştirilmiş bilgi sistemleridir.


10. Soru

Bir yiyecek ve içecek işletmesinde sunulan hizmetin daha hızlı olabilmesi için bilişim teknolojisinden nasıl yararlanılabilir? 

Cevap

Bir yiyecek ve içecek işletmesinde sunulan hizmetin kaliteli olması kadar hızlı bir şekilde servis edilmesi de önemlidir. Bunun için mutfağa sipariş bilgilerinin doğru ve çabuk iletilmesi yani müşteri talepleri ile mutfak arasındaki bilgi iletişiminin sağlanması gereklidir.
İletişimi ve bilgi akışını sağlamada bilişim teknolojilerinden yararlanılır.


11. Soru

Barmenler Derneği’ne göre bar nasıl tanımlanmaktadır?

Cevap

Bar, Barmenler Derneğine göre; insanların sosyal amaçla ya da gayriresmî iş görüşmesi yapmak amacıyla bir araya geldikleri yer olarak tanımlanmaktadır.


12. Soru

Ön büroda, bilişim sistemlerinde hangi işlevler gerçekleştirilmektedir?

Cevap

Ön büro bilişim sistemi ile rezervasyondan oda tahsisine ve müşteri bilgilerinden faturalama ve muhasebeye kadar olan bütün ön büro işlevleri gerçekleştirilebilmektedir.


13. Soru

Bilişim teknolojileri işletmelerde hangi alanlarda kullanılmaktadır ve hangi işlevleri yerine getirmektedir?

Cevap

Ürün geliştirme, pazarlama, dağıtım ve personel eğitiminde kullanılabilen bu teknolojiler, işletme içinde iletişimin güçlenmesini, denetleme fonksiyonunun daha kolay yerine getirilmesini, gelecek ile ilgili tahminlerde kullanılmak üzere bilginin daha etkin bir biçimde depolanmasını sağlamaktadır.


14. Soru

Bilişim sistemleri, işletmede hangi durumlarda yardımcı olmaktadır.

Cevap

Bilişim sistemleri bir işletmede, yönetici ve çalışanlarına, işletme işlevlerini yerine getirmede, yönetimle ilgili problemlerin çözümünde ve analizinde, yeni ürünlerin ortaya koyulmasında ve karşılaşılabilecek karmaşık durumlara çözüm üretmede yardımcı olmaktadır.


15. Soru

Restoran bilişim sistemleri sayesinde ne tasarrufu sağlanmaktadır?

Cevap

Restoran Bilişim Sistemleri sayesinde insan kaynaklı hatalar
en aza indirilerek personel ve ekipman tasarrufu sağlanır.


16. Soru

Üretim bilişim sistemlerini kısaca açıklayınız.

Cevap

Ürün ya da hizmetin pazarlanmasına ilişkin kararın verilmesinin ardından üretimin gerçekleştirilmesi aşaması yer almaktadır. Üretim bilişim sistemleri, üretilen ürün ve hizmetlerin işletme içindeki işleyişine yönelik planlama, denetim, stok kontrol, yönetim ve kalite kontrol faaliyetlerine ilişkin bilgileri sağlamak için geliştirilmiş sistemlerdir.


17. Soru

Minibar bilişim sistemleri neden geliştirilmiştir?

Cevap

Minibarda bulunan içeceklerin ödenmeyen ücretleri nedeniyle otellerin uğradıkları zarar hiç de azımsanmayacak düzeylerdedir. Minibar bilişim sistemleri hem bu tartışmaları ortadan kaldırmak hem de kaçakları önlemek için geliştirilmiş sistemlerdir.


18. Soru

Bilişim sistemleri turizmde nasıl kullanılmaktadır.

Cevap

Bilişim sistemlerinin turizmde kullanımı, sorunların çözümü için
ihtiyaç duyulan bilgiye erişmeye yönetimden mutfağa, insan
kaynaklarından muhasebeye kadar her çalışma kademesinde
yardımcı olmaktadır.


19. Soru

Yiyecek ve içecek bilişim sisteminde yazılımlar ne şekilde geliştirilmiştir?

Cevap

İçeriğindeki modüller sayesinde reçete bilgilerine ulaşmayı, menülere ilişkin kayıtları tutmayı, envanter kayıtlarını tutmayı ve istenildiğinde bu kayıtlara kolay şekilde ulaşmayı sağlayacak yazılımlar geliştirilmiştir.


20. Soru

İşletmelerde muhasebe bilgisi ne amaçla kullanılmaktadır?

Cevap

Muhasebe bilgisi, bir işletmenin ekonomik faaliyetlerine ilişkin finansal bilgileri ölçmek ve çeşitli kullanıcılara bu finansal bilgileri raporlamak amacıyla kullanılmaktadır.


1. Soru

Bilişim teknolojilerini kısaca tanımlayınız.

Cevap

Bilişim teknolojisi bilgi elde etmede kullanılacak sistemin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması için yararlanılan yazılım ve donanım olmak üzere teknolojik kaynaklar şeklinde tanımlanabilir.

2. Soru

Bilişim sistemlerinin temel amacı nedir?

Cevap

Bilişim sistemlerinin temel amacı işlenen bilgiyi yöneticilerin kullanımına sunarak daha hızlı ve kolay karar alınmasını sağlamaktır. Bunu sağlarken de verimli, etkin, müşteri memnuniyetini ön planda tutan fırsatlardan yararlanan, ürün geliştirmeye yardımcı olan ve rekabetçi bir yapıyı amaçlamaktadır.

3. Soru

Günümüz restoran işletmelerinde,  bilişim sistemleri nasıl kullanılmaya başlanmıştır?

Cevap

Günümüzde işletmeler için geliştirilmiş, maliyetleri hesaplamada kullanılan, pos, muhasebe ve satış birimleriyle bütünleşik çalışabilen, stok ve maliyet kontrolünü sağlayan yazılımlar restoran işletmelerinde giderek yaygın bir şekilde kullanılmaya başlamıştır.

4. Soru

Bir işletmede kaç tane bilişim sistemi vardır?

Cevap

a)Pazarlama Bilişim Sistemleri

b)Üretim Bilişim Sistemleri

c)Finans ve Muhasebe Bilişim Sistemleri

d)İnsan Kaynakları Bilişim Sistemleri

5. Soru

Bir yiyecek ve içecek işletmesinde maliyet hesabının yapılmaması hangi faktörlere neden olmaktadır?

Cevap

Yanlış satın alma, envanter kontrolündeki yetersizlik, hatalı tahmin, israf, birimlerde kontrol eksikliği, alım işlemlerinde yanlış maliyet hesabı, yanlış porsiyon hesabı, kötü üretim işlemleri, tanıtım ve hizmet eksikliği, gıda güvenliği eksikliği ve menü ögelerinin yanlış seçimi gibi birçok faktör, istenmeyen gıda maliyetlerine neden olabilmektedir.

6. Soru

Restoran bilişim sistemleri müşterinin işletmeye olan  güvenini nasıl arttırabilir?

Cevap

Restoran Bilişim Sistemlerinin en önemli faydalarından birisi
de kesintisiz hizmet sağlaması nedeniyle müşterinin işletmeye
olan güvenini artırmasıdır.

7. Soru

POS sistemlerinin turizm işletmelerindeki kullanım yerleri nerelerdir?

Cevap

POS sistemleri sadece yiyecek ve içecek işletmelerinde değil bir turizm işletmesinde restoran, ön büro, oda servisi, kafe, bar, disko, otopark, oyun salonu hatta çamaşırhane gibi birimlerde her türlü sipariş türüne uygun olarak kullanılabilmektedir.

8. Soru

Stok kontrol bilişim sistemlerini tanımlayınız.

Cevap

Stok Kontrol Bilişim Sistemleri, stokta yer alan malzemenin ne
eksik ne de fazla olacak şekilde yeterli miktarda bulunmasını
sağlayarak üretimin aksatılmadan yürütülmesine yardımcı
sistemlerdir.

9. Soru

Ziyafet bilişim sistemlerini tanımlayınız.

Cevap

Ziyafet Bilişim Sistemleri konferans, toplantı, düğün gibi
organizasyonların başarılı bir şekilde yürütülmesi ve hatasız
yönetilmesi için geliştirilmiş bilgi sistemleridir.

10. Soru

Bir yiyecek ve içecek işletmesinde sunulan hizmetin daha hızlı olabilmesi için bilişim teknolojisinden nasıl yararlanılabilir? 

Cevap

Bir yiyecek ve içecek işletmesinde sunulan hizmetin kaliteli olması kadar hızlı bir şekilde servis edilmesi de önemlidir. Bunun için mutfağa sipariş bilgilerinin doğru ve çabuk iletilmesi yani müşteri talepleri ile mutfak arasındaki bilgi iletişiminin sağlanması gereklidir.
İletişimi ve bilgi akışını sağlamada bilişim teknolojilerinden yararlanılır.

11. Soru

Barmenler Derneği’ne göre bar nasıl tanımlanmaktadır?

Cevap

Bar, Barmenler Derneğine göre; insanların sosyal amaçla ya da gayriresmî iş görüşmesi yapmak amacıyla bir araya geldikleri yer olarak tanımlanmaktadır.

12. Soru

Ön büroda, bilişim sistemlerinde hangi işlevler gerçekleştirilmektedir?

Cevap

Ön büro bilişim sistemi ile rezervasyondan oda tahsisine ve müşteri bilgilerinden faturalama ve muhasebeye kadar olan bütün ön büro işlevleri gerçekleştirilebilmektedir.

13. Soru

Bilişim teknolojileri işletmelerde hangi alanlarda kullanılmaktadır ve hangi işlevleri yerine getirmektedir?

Cevap

Ürün geliştirme, pazarlama, dağıtım ve personel eğitiminde kullanılabilen bu teknolojiler, işletme içinde iletişimin güçlenmesini, denetleme fonksiyonunun daha kolay yerine getirilmesini, gelecek ile ilgili tahminlerde kullanılmak üzere bilginin daha etkin bir biçimde depolanmasını sağlamaktadır.

14. Soru

Bilişim sistemleri, işletmede hangi durumlarda yardımcı olmaktadır.

Cevap

Bilişim sistemleri bir işletmede, yönetici ve çalışanlarına, işletme işlevlerini yerine getirmede, yönetimle ilgili problemlerin çözümünde ve analizinde, yeni ürünlerin ortaya koyulmasında ve karşılaşılabilecek karmaşık durumlara çözüm üretmede yardımcı olmaktadır.

15. Soru

Restoran bilişim sistemleri sayesinde ne tasarrufu sağlanmaktadır?

Cevap

Restoran Bilişim Sistemleri sayesinde insan kaynaklı hatalar
en aza indirilerek personel ve ekipman tasarrufu sağlanır.

16. Soru

Üretim bilişim sistemlerini kısaca açıklayınız.

Cevap

Ürün ya da hizmetin pazarlanmasına ilişkin kararın verilmesinin ardından üretimin gerçekleştirilmesi aşaması yer almaktadır. Üretim bilişim sistemleri, üretilen ürün ve hizmetlerin işletme içindeki işleyişine yönelik planlama, denetim, stok kontrol, yönetim ve kalite kontrol faaliyetlerine ilişkin bilgileri sağlamak için geliştirilmiş sistemlerdir.

17. Soru

Minibar bilişim sistemleri neden geliştirilmiştir?

Cevap

Minibarda bulunan içeceklerin ödenmeyen ücretleri nedeniyle otellerin uğradıkları zarar hiç de azımsanmayacak düzeylerdedir. Minibar bilişim sistemleri hem bu tartışmaları ortadan kaldırmak hem de kaçakları önlemek için geliştirilmiş sistemlerdir.

18. Soru

Bilişim sistemleri turizmde nasıl kullanılmaktadır.

Cevap

Bilişim sistemlerinin turizmde kullanımı, sorunların çözümü için
ihtiyaç duyulan bilgiye erişmeye yönetimden mutfağa, insan
kaynaklarından muhasebeye kadar her çalışma kademesinde
yardımcı olmaktadır.

19. Soru

Yiyecek ve içecek bilişim sisteminde yazılımlar ne şekilde geliştirilmiştir?

Cevap

İçeriğindeki modüller sayesinde reçete bilgilerine ulaşmayı, menülere ilişkin kayıtları tutmayı, envanter kayıtlarını tutmayı ve istenildiğinde bu kayıtlara kolay şekilde ulaşmayı sağlayacak yazılımlar geliştirilmiştir.

20. Soru

İşletmelerde muhasebe bilgisi ne amaçla kullanılmaktadır?

Cevap

Muhasebe bilgisi, bir işletmenin ekonomik faaliyetlerine ilişkin finansal bilgileri ölçmek ve çeşitli kullanıcılara bu finansal bilgileri raporlamak amacıyla kullanılmaktadır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.