Açıköğretim Ders Notları

Gastronomi Ve Medya Dersi 2. Ünite Sorularla Öğrenelim

Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.

Açıköğretim derslerinden Gastronomi Ve Medya Dersi 2. Ünite Sorularla Öğrenelim için hazırlanan  ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.

Beyazperdede Gastronomi: Sinema

1. Soru

İlk film gösterimi hangi yıl ve kim tarafından yapılmıştır ?

Cevap

İlk film gösteriminin 1895’te Lumiere Kardeşler tara- fından gerçekleştirilmesi önemli dönüm noktalarından biri olmuştur.


2. Soru

1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenleyen kişi kimdir ?

Cevap

Charles E´mile Reynaud ise 1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenlemiştir


3. Soru

Kinetoscope nedir ?

Cevap

Sinematografa giden yolda atılan önemli adım- lardan bir diğeri ise Thomas Edison’a aittir. 1891’de patentini aldığı Kinetoscope sinematografa en yakın aygıtlardan biridir . Ancak, sinematog- rafın yarattığı etkiyi yaratamaz. Çünkü Kinetoscope tek bir izleyicinin kutunun içine bakarak filmi izleye- bileceği kısıtlı bir aygıttı.


4. Soru

Hem belgesel  hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilen filmin adı nedir ?

Cevap

Baby’s Lunch (1895) isimli kısa filmdir. Bu film hem belgesel niteliğindedir hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilmektedir


5. Soru

Sinema konusunda asıl lokomotif olan ülkeler hangileridir ?

Cevap

Sinemanın büyülü dünyası için günlük olayların kayıtları yeterli gelmiyordu. Başta özellikle Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere Çin, Japonya, Latin Amerika, Rusya, Almanya, İngiltere sinemanın sağladığı tüm olanakları sonuna kadar kullanmak, değerlendirmek istiyordu. Ancak sinema konusunda asıl lokomotif Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmuştu.


6. Soru

Sinemanın ilk yıllarında temel kaynaklar nelerdir ?

Cevap

Sinemanın ilk yıllarında tiyatro ve edebiyat en temel kaynaklardı. Tiyatro oyunları ve edebi eserler tiyatroya uyarlanıyor ve tiyatro oyuncuları sinema perdesinden çok daha geniş kitlelere ulaşıyordu.


7. Soru

Sessiz sinema dönemi hangi yılları kapsamaktadır ?

Cevap

1913-1927 arası dönem. Sessiz sinema dönemi.


8. Soru

Sinemanın güçlü yönleri nelerdir ?

Cevap

Geniş kitlelere ulaşır.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.


9. Soru

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Bunlar nelerdir ?

Cevap

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Kitle iletişimi haber verir, eğitir ve eğlendirir. Kitlenin kendi dışındaki “şeyleri” gözlemesine yardımcı olur.


10. Soru

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler kimlerdir ?

Cevap

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler profesyoneller olarak tanımlanmaktadır. Profesyoneller amaçlı ve tasarlanmış iletiler üretir- ler ve bunun sonucunda maddi bir çıkar beklentisi vardır.


11. Soru

Sinema türleri nelerdir ?

Cevap

Western, komedi, müzikal, melodram, korku en bilinen türler arasındadır. Her ne kadar bu türlerin belirgin özellikleri olsa da zaman zaman birbirinin içine geçebilirler.


12. Soru

Model alma, bireyin belli durumlarda tanık olduğu kimi davranışları benzer durumlarda kendi davranışlarına uyarlamasıdır Yapılan araştırmalar model almanın kimler tarafından daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymuştur ?

Cevap

apılan araştırmalar model almanın çocuklarda daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Burada model alınan kişi ya da kahramanın kurmaca ya da gerçek olması önemli değildir. Çocuklar her tür karakterden model alabilmektedirler. Animasyon karakterlerinin davranışlarını, konuşma biçimlerini model alabilirler.


13. Soru

Anlamlandırma Kuramının işleyiş yolları nelerdir ?

Cevap

Yaygınlaştırma, Genişletme, Başkalaştırma, Sabitleştirme


14. Soru

Gastronomi temalı filmlerin belli başlı özellikleri nelerdir ?

Cevap

1. Anlatı genellikle bir mutfak veya yemek öyküsünün etrafında şekillenir.

2. Ana karakterler bu öykünün parçası olarak kendilerini yemekle ilişkilendirirler.

3. Yeme eylemi basit anlamda temel gereksinimlerimizden biri olan karın doyurmaktan öte, içerik ve biçim olarak bir toplumsal analiz alanı sunarlar.

4. Filmde görüntüler yemeğin hazırlanmasından yenmesine kadar her bir aşamayı merkeze alır ve birden anlatı yıldızlaşan yemeğe odaklanır


15. Soru

Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanıldığı Ferzan Özpetek filmi hangisidir ?

Cevap

Yönetmenin filmleri arasında Karşı Pencere (2003) pastacılığa odaklanır. Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanılır.


16. Soru

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı Cebimdeki Yabancı filmi hangi filmden uyarlamadır ?

Cevap

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı, İtalya’da 2016 yılında gösterime giren Perfetti Sconosciuti filminin sadık bir uyarlaması Cebimdeki Yabancı’dır.


17. Soru

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filminin türü nedir ?

Cevap

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filmidir. Bu film de kara komedi türündedir.


18. Soru

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı tiplemeyi canlandıran oyuncu kimdir ?

Cevap

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı, bilhassa Nejdet Tosun tarafından canlandırılan aşçı karakteri de güldüren bir tipleme olarak pek çok filmde yer almıştır.


19. Soru

Hint Mutfağı ile Fransız Mutfağı arasındaki farklar anlatılıldığı 2014yılındaviyona giren film hangisidir ?

Cevap

The HundredFoot Journey’dir


20. Soru

Gastronomi temalı filmlerde bazen restoranın kendisi yemek yapan kişiler ya da yemekler kadar önemli hatta daha önemli olabilir. Bu konuda Fatih Akın’ın yönettiği iki film iyi birer örnek oluşturmaktadır. Bunlar hangi filmlerdir ?

Cevap

Bunlardan ilki Solino’dur (2005). Filmde Almanya’ya göç eden İtalyan bir ailenin öyküsü anlatılmaktadır. Filmde ailenin geçimini sağlamak için açtıkları restoran en önemli mekânlardan biridir. Yönetmen Akın’ın diğer filmi ise 2009 yapı mı Soul Kitchen’dır. Filmde restoranını kalkındırmak isteyen Yunan asıllı Zinos’un hikâyesi anlatılır. Restoranın geçirdiği evrim filmin bütününe etki etmektedir.


1. Soru

İlk film gösterimi hangi yıl ve kim tarafından yapılmıştır ?

İlk film gösterimi hangi yıl ve kim tarafından yapılmıştır ?

İlk film gösterimi hangi yıl ve kim tarafından yapılmıştır ?

İlk film gösterimi hangi yıl ve kim tarafından yapılmıştır ?

İlk film gösterimi hangi yıl ve kim tarafından yapılmıştır ?

Cevap

İlk film gösteriminin 1895’te Lumiere Kardeşler tara- fından gerçekleştirilmesi önemli dönüm noktalarından biri olmuştur.

İlk film gösteriminin 1895’te Lumiere Kardeşler tara- fından gerçekleştirilmesi önemli dönüm noktalarından biri olmuştur.

İlk film gösteriminin 1895’te Lumiere Kardeşler tara- fından gerçekleştirilmesi önemli dönüm noktalarından biri olmuştur.

İlk film gösteriminin 1895’te Lumiere Kardeşler tara- fından gerçekleştirilmesi önemli dönüm noktalarından biri olmuştur.

İlk film gösteriminin 1895’te Lumiere Kardeşler tara- fından gerçekleştirilmesi önemli dönüm noktalarından biri olmuştur.

2. Soru

1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenleyen kişi kimdir ?

1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenleyen kişi kimdir ?

1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenleyen kişi kimdir ?

1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenleyen kişi kimdir ?

1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenleyen kişi kimdir ?

Cevap

Charles E´mile Reynaud ise 1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenlemiştir

Charles E´mile Reynaud ise 1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenlemiştir

Charles E´mile Reynaud ise 1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenlemiştir

Charles E´mile Reynaud ise 1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenlemiştir

Charles E´mile Reynaud ise 1892’de kendi tiyatro salonu The´âtre Optique’de Pantomimesis lumineuses ile animasyonun atası sayılabilecek bir gösteri düzenlemiştir

3. Soru

Kinetoscope nedir ?

Kinetoscope nedir ?

Kinetoscope nedir ?

Kinetoscope nedir ?

Kinetoscope nedir ?

Cevap

Sinematografa giden yolda atılan önemli adım- lardan bir diğeri ise Thomas Edison’a aittir. 1891’de patentini aldığı Kinetoscope sinematografa en yakın aygıtlardan biridir . Ancak, sinematog- rafın yarattığı etkiyi yaratamaz. Çünkü Kinetoscope tek bir izleyicinin kutunun içine bakarak filmi izleye- bileceği kısıtlı bir aygıttı.

Sinematografa giden yolda atılan önemli adım- lardan bir diğeri ise Thomas Edison’a aittir. 1891’de patentini aldığı Kinetoscope sinematografa en yakın aygıtlardan biridir . Ancak, sinematog- rafın yarattığı etkiyi yaratamaz. Çünkü Kinetoscope tek bir izleyicinin kutunun içine bakarak filmi izleye- bileceği kısıtlı bir aygıttı.

Sinematografa giden yolda atılan önemli adım- lardan bir diğeri ise Thomas Edison’a aittir. 1891’de patentini aldığı Kinetoscope sinematografa en yakın aygıtlardan biridir . Ancak, sinematog- rafın yarattığı etkiyi yaratamaz. Çünkü Kinetoscope tek bir izleyicinin kutunun içine bakarak filmi izleye- bileceği kısıtlı bir aygıttı.

Sinematografa giden yolda atılan önemli adım- lardan bir diğeri ise Thomas Edison’a aittir. 1891’de patentini aldığı Kinetoscope sinematografa en yakın aygıtlardan biridir . Ancak, sinematog- rafın yarattığı etkiyi yaratamaz. Çünkü Kinetoscope tek bir izleyicinin kutunun içine bakarak filmi izleye- bileceği kısıtlı bir aygıttı.

Sinematografa giden yolda atılan önemli adım- lardan bir diğeri ise Thomas Edison’a aittir. 1891’de patentini aldığı Kinetoscope sinematografa en yakın aygıtlardan biridir . Ancak, sinematog- rafın yarattığı etkiyi yaratamaz. Çünkü Kinetoscope tek bir izleyicinin kutunun içine bakarak filmi izleye- bileceği kısıtlı bir aygıttı.

4. Soru

Hem belgesel  hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilen filmin adı nedir ?

Hem belgesel  hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilen filmin adı nedir ?

Hem belgesel  hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilen filmin adı nedir ?

Hem belgesel  hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilen filmin adı nedir ?

Hem belgesel  hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilen filmin adı nedir ?

Cevap

Baby’s Lunch (1895) isimli kısa filmdir. Bu film hem belgesel niteliğindedir hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilmektedir

Baby’s Lunch (1895) isimli kısa filmdir. Bu film hem belgesel niteliğindedir hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilmektedir

Baby’s Lunch (1895) isimli kısa filmdir. Bu film hem belgesel niteliğindedir hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilmektedir

Baby’s Lunch (1895) isimli kısa filmdir. Bu film hem belgesel niteliğindedir hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilmektedir

Baby’s Lunch (1895) isimli kısa filmdir. Bu film hem belgesel niteliğindedir hem de gastronomi temalı ilk filmlerden biri olarak kabul edilmektedir

5. Soru

Sinema konusunda asıl lokomotif olan ülkeler hangileridir ?

Sinema konusunda asıl lokomotif olan ülkeler hangileridir ?

Sinema konusunda asıl lokomotif olan ülkeler hangileridir ?

Sinema konusunda asıl lokomotif olan ülkeler hangileridir ?

Sinema konusunda asıl lokomotif olan ülkeler hangileridir ?

Cevap

Sinemanın büyülü dünyası için günlük olayların kayıtları yeterli gelmiyordu. Başta özellikle Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere Çin, Japonya, Latin Amerika, Rusya, Almanya, İngiltere sinemanın sağladığı tüm olanakları sonuna kadar kullanmak, değerlendirmek istiyordu. Ancak sinema konusunda asıl lokomotif Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmuştu.

Sinemanın büyülü dünyası için günlük olayların kayıtları yeterli gelmiyordu. Başta özellikle Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere Çin, Japonya, Latin Amerika, Rusya, Almanya, İngiltere sinemanın sağladığı tüm olanakları sonuna kadar kullanmak, değerlendirmek istiyordu. Ancak sinema konusunda asıl lokomotif Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmuştu.

Sinemanın büyülü dünyası için günlük olayların kayıtları yeterli gelmiyordu. Başta özellikle Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere Çin, Japonya, Latin Amerika, Rusya, Almanya, İngiltere sinemanın sağladığı tüm olanakları sonuna kadar kullanmak, değerlendirmek istiyordu. Ancak sinema konusunda asıl lokomotif Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmuştu.

Sinemanın büyülü dünyası için günlük olayların kayıtları yeterli gelmiyordu. Başta özellikle Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere Çin, Japonya, Latin Amerika, Rusya, Almanya, İngiltere sinemanın sağladığı tüm olanakları sonuna kadar kullanmak, değerlendirmek istiyordu. Ancak sinema konusunda asıl lokomotif Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmuştu.

Sinemanın büyülü dünyası için günlük olayların kayıtları yeterli gelmiyordu. Başta özellikle Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere Çin, Japonya, Latin Amerika, Rusya, Almanya, İngiltere sinemanın sağladığı tüm olanakları sonuna kadar kullanmak, değerlendirmek istiyordu. Ancak sinema konusunda asıl lokomotif Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri olmuştu.

6. Soru

Sinemanın ilk yıllarında temel kaynaklar nelerdir ?

Sinemanın ilk yıllarında temel kaynaklar nelerdir ?

Sinemanın ilk yıllarında temel kaynaklar nelerdir ?

Sinemanın ilk yıllarında temel kaynaklar nelerdir ?

Sinemanın ilk yıllarında temel kaynaklar nelerdir ?

Cevap

Sinemanın ilk yıllarında tiyatro ve edebiyat en temel kaynaklardı. Tiyatro oyunları ve edebi eserler tiyatroya uyarlanıyor ve tiyatro oyuncuları sinema perdesinden çok daha geniş kitlelere ulaşıyordu.

Sinemanın ilk yıllarında tiyatro ve edebiyat en temel kaynaklardı. Tiyatro oyunları ve edebi eserler tiyatroya uyarlanıyor ve tiyatro oyuncuları sinema perdesinden çok daha geniş kitlelere ulaşıyordu.

Sinemanın ilk yıllarında tiyatro ve edebiyat en temel kaynaklardı. Tiyatro oyunları ve edebi eserler tiyatroya uyarlanıyor ve tiyatro oyuncuları sinema perdesinden çok daha geniş kitlelere ulaşıyordu.

Sinemanın ilk yıllarında tiyatro ve edebiyat en temel kaynaklardı. Tiyatro oyunları ve edebi eserler tiyatroya uyarlanıyor ve tiyatro oyuncuları sinema perdesinden çok daha geniş kitlelere ulaşıyordu.

Sinemanın ilk yıllarında tiyatro ve edebiyat en temel kaynaklardı. Tiyatro oyunları ve edebi eserler tiyatroya uyarlanıyor ve tiyatro oyuncuları sinema perdesinden çok daha geniş kitlelere ulaşıyordu.

7. Soru

Sessiz sinema dönemi hangi yılları kapsamaktadır ?

Sessiz sinema dönemi hangi yılları kapsamaktadır ?

Sessiz sinema dönemi hangi yılları kapsamaktadır ?

Sessiz sinema dönemi hangi yılları kapsamaktadır ?

Sessiz sinema dönemi hangi yılları kapsamaktadır ?

Cevap

1913-1927 arası dönem. Sessiz sinema dönemi.

1913-1927 arası dönem. Sessiz sinema dönemi.

1913-1927 arası dönem. Sessiz sinema dönemi.

1913-1927 arası dönem. Sessiz sinema dönemi.

1913-1927 arası dönem. Sessiz sinema dönemi.

8. Soru

Sinemanın güçlü yönleri nelerdir ?

Cevap

Geniş kitlelere ulaşır.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Geniş kitlelere ulaşır.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Geniş kitlelere ulaşır.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Geniş kitlelere ulaşır.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Geniş kitlelere ulaşır.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Estetik bir haz verir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Hayal gücüne hitap eder.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Güçlü bir hikaye anlatma aracıdır.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

Gerçekliği kopyalayabilir, yeniden yaratabilir.

9. Soru

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Bunlar nelerdir ?

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Bunlar nelerdir ?

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Bunlar nelerdir ?

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Bunlar nelerdir ?

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Bunlar nelerdir ?

Cevap

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Kitle iletişimi haber verir, eğitir ve eğlendirir. Kitlenin kendi dışındaki “şeyleri” gözlemesine yardımcı olur.

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Kitle iletişimi haber verir, eğitir ve eğlendirir. Kitlenin kendi dışındaki “şeyleri” gözlemesine yardımcı olur.

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Kitle iletişimi haber verir, eğitir ve eğlendirir. Kitlenin kendi dışındaki “şeyleri” gözlemesine yardımcı olur.

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Kitle iletişimi haber verir, eğitir ve eğlendirir. Kitlenin kendi dışındaki “şeyleri” gözlemesine yardımcı olur.

Kitle iletişiminin belli işlevleri vardır. Kitle iletişimi haber verir, eğitir ve eğlendirir. Kitlenin kendi dışındaki “şeyleri” gözlemesine yardımcı olur.

10. Soru

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler kimlerdir ?

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler kimlerdir ?

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler kimlerdir ?

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler kimlerdir ?

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler kimlerdir ?

Cevap

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler profesyoneller olarak tanımlanmaktadır. Profesyoneller amaçlı ve tasarlanmış iletiler üretir- ler ve bunun sonucunda maddi bir çıkar beklentisi vardır.

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler profesyoneller olarak tanımlanmaktadır. Profesyoneller amaçlı ve tasarlanmış iletiler üretir- ler ve bunun sonucunda maddi bir çıkar beklentisi vardır.

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler profesyoneller olarak tanımlanmaktadır. Profesyoneller amaçlı ve tasarlanmış iletiler üretir- ler ve bunun sonucunda maddi bir çıkar beklentisi vardır.

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler profesyoneller olarak tanımlanmaktadır. Profesyoneller amaçlı ve tasarlanmış iletiler üretir- ler ve bunun sonucunda maddi bir çıkar beklentisi vardır.

Kitle iletişiminde iletiyi üretenler profesyoneller olarak tanımlanmaktadır. Profesyoneller amaçlı ve tasarlanmış iletiler üretir- ler ve bunun sonucunda maddi bir çıkar beklentisi vardır.

11. Soru

Sinema türleri nelerdir ?

Cevap

Western, komedi, müzikal, melodram, korku en bilinen türler arasındadır. Her ne kadar bu türlerin belirgin özellikleri olsa da zaman zaman birbirinin içine geçebilirler.

Western, komedi, müzikal, melodram, korku en bilinen türler arasındadır. Her ne kadar bu türlerin belirgin özellikleri olsa da zaman zaman birbirinin içine geçebilirler.

Western, komedi, müzikal, melodram, korku en bilinen türler arasındadır. Her ne kadar bu türlerin belirgin özellikleri olsa da zaman zaman birbirinin içine geçebilirler.

Western, komedi, müzikal, melodram, korku en bilinen türler arasındadır. Her ne kadar bu türlerin belirgin özellikleri olsa da zaman zaman birbirinin içine geçebilirler.

Western, komedi, müzikal, melodram, korku en bilinen türler arasındadır. Her ne kadar bu türlerin belirgin özellikleri olsa da zaman zaman birbirinin içine geçebilirler.

12. Soru

Model alma, bireyin belli durumlarda tanık olduğu kimi davranışları benzer durumlarda kendi davranışlarına uyarlamasıdır Yapılan araştırmalar model almanın kimler tarafından daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymuştur ?

Model alma, bireyin belli durumlarda tanık olduğu kimi davranışları benzer durumlarda kendi davranışlarına uyarlamasıdır Yapılan araştırmalar model almanın kimler tarafından daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymuştur ?

Model alma, bireyin belli durumlarda tanık olduğu kimi davranışları benzer durumlarda kendi davranışlarına uyarlamasıdır Yapılan araştırmalar model almanın kimler tarafından daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymuştur ?

Model alma, bireyin belli durumlarda tanık olduğu kimi davranışları benzer durumlarda kendi davranışlarına uyarlamasıdır Yapılan araştırmalar model almanın kimler tarafından daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymuştur ?

Model alma, bireyin belli durumlarda tanık olduğu kimi davranışları benzer durumlarda kendi davranışlarına uyarlamasıdır Yapılan araştırmalar model almanın kimler tarafından daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymuştur ?

Cevap

apılan araştırmalar model almanın çocuklarda daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Burada model alınan kişi ya da kahramanın kurmaca ya da gerçek olması önemli değildir. Çocuklar her tür karakterden model alabilmektedirler. Animasyon karakterlerinin davranışlarını, konuşma biçimlerini model alabilirler.

apılan araştırmalar model almanın çocuklarda daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Burada model alınan kişi ya da kahramanın kurmaca ya da gerçek olması önemli değildir. Çocuklar her tür karakterden model alabilmektedirler. Animasyon karakterlerinin davranışlarını, konuşma biçimlerini model alabilirler.

apılan araştırmalar model almanın çocuklarda daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Burada model alınan kişi ya da kahramanın kurmaca ya da gerçek olması önemli değildir. Çocuklar her tür karakterden model alabilmektedirler. Animasyon karakterlerinin davranışlarını, konuşma biçimlerini model alabilirler.

apılan araştırmalar model almanın çocuklarda daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Burada model alınan kişi ya da kahramanın kurmaca ya da gerçek olması önemli değildir. Çocuklar her tür karakterden model alabilmektedirler. Animasyon karakterlerinin davranışlarını, konuşma biçimlerini model alabilirler.

apılan araştırmalar model almanın çocuklarda daha kolay gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Burada model alınan kişi ya da kahramanın kurmaca ya da gerçek olması önemli değildir. Çocuklar her tür karakterden model alabilmektedirler. Animasyon karakterlerinin davranışlarını, konuşma biçimlerini model alabilirler.

13. Soru

Anlamlandırma Kuramının işleyiş yolları nelerdir ?

Anlamlandırma Kuramının işleyiş yolları nelerdir ?

Anlamlandırma Kuramının işleyiş yolları nelerdir ?

Anlamlandırma Kuramının işleyiş yolları nelerdir ?

Anlamlandırma Kuramının işleyiş yolları nelerdir ?

Cevap

Yaygınlaştırma, Genişletme, Başkalaştırma, Sabitleştirme

Yaygınlaştırma, Genişletme, Başkalaştırma, Sabitleştirme

Yaygınlaştırma, Genişletme, Başkalaştırma, Sabitleştirme

Yaygınlaştırma, Genişletme, Başkalaştırma, Sabitleştirme

Yaygınlaştırma, Genişletme, Başkalaştırma, Sabitleştirme

14. Soru

Gastronomi temalı filmlerin belli başlı özellikleri nelerdir ?

Gastronomi temalı filmlerin belli başlı özellikleri nelerdir ?

Gastronomi temalı filmlerin belli başlı özellikleri nelerdir ?

Gastronomi temalı filmlerin belli başlı özellikleri nelerdir ?

Gastronomi temalı filmlerin belli başlı özellikleri nelerdir ?

Cevap

1. Anlatı genellikle bir mutfak veya yemek öyküsünün etrafında şekillenir.

2. Ana karakterler bu öykünün parçası olarak kendilerini yemekle ilişkilendirirler.

3. Yeme eylemi basit anlamda temel gereksinimlerimizden biri olan karın doyurmaktan öte, içerik ve biçim olarak bir toplumsal analiz alanı sunarlar.

4. Filmde görüntüler yemeğin hazırlanmasından yenmesine kadar her bir aşamayı merkeze alır ve birden anlatı yıldızlaşan yemeğe odaklanır

1. Anlatı genellikle bir mutfak veya yemek öyküsünün etrafında şekillenir.

2. Ana karakterler bu öykünün parçası olarak kendilerini yemekle ilişkilendirirler.

3. Yeme eylemi basit anlamda temel gereksinimlerimizden biri olan karın doyurmaktan öte, içerik ve biçim olarak bir toplumsal analiz alanı sunarlar.

4. Filmde görüntüler yemeğin hazırlanmasından yenmesine kadar her bir aşamayı merkeze alır ve birden anlatı yıldızlaşan yemeğe odaklanır

1. Anlatı genellikle bir mutfak veya yemek öyküsünün etrafında şekillenir.

2. Ana karakterler bu öykünün parçası olarak kendilerini yemekle ilişkilendirirler.

3. Yeme eylemi basit anlamda temel gereksinimlerimizden biri olan karın doyurmaktan öte, içerik ve biçim olarak bir toplumsal analiz alanı sunarlar.

4. Filmde görüntüler yemeğin hazırlanmasından yenmesine kadar her bir aşamayı merkeze alır ve birden anlatı yıldızlaşan yemeğe odaklanır

1. Anlatı genellikle bir mutfak veya yemek öyküsünün etrafında şekillenir.

2. Ana karakterler bu öykünün parçası olarak kendilerini yemekle ilişkilendirirler.

3. Yeme eylemi basit anlamda temel gereksinimlerimizden biri olan karın doyurmaktan öte, içerik ve biçim olarak bir toplumsal analiz alanı sunarlar.

4. Filmde görüntüler yemeğin hazırlanmasından yenmesine kadar her bir aşamayı merkeze alır ve birden anlatı yıldızlaşan yemeğe odaklanır

1. Anlatı genellikle bir mutfak veya yemek öyküsünün etrafında şekillenir.

2. Ana karakterler bu öykünün parçası olarak kendilerini yemekle ilişkilendirirler.

3. Yeme eylemi basit anlamda temel gereksinimlerimizden biri olan karın doyurmaktan öte, içerik ve biçim olarak bir toplumsal analiz alanı sunarlar.

4. Filmde görüntüler yemeğin hazırlanmasından yenmesine kadar her bir aşamayı merkeze alır ve birden anlatı yıldızlaşan yemeğe odaklanır

15. Soru

Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanıldığı Ferzan Özpetek filmi hangisidir ?

Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanıldığı Ferzan Özpetek filmi hangisidir ?

Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanıldığı Ferzan Özpetek filmi hangisidir ?

Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanıldığı Ferzan Özpetek filmi hangisidir ?

Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanıldığı Ferzan Özpetek filmi hangisidir ?

Cevap

Yönetmenin filmleri arasında Karşı Pencere (2003) pastacılığa odaklanır. Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanılır.

Yönetmenin filmleri arasında Karşı Pencere (2003) pastacılığa odaklanır. Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanılır.

Yönetmenin filmleri arasında Karşı Pencere (2003) pastacılığa odaklanır. Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanılır.

Yönetmenin filmleri arasında Karşı Pencere (2003) pastacılığa odaklanır. Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanılır.

Yönetmenin filmleri arasında Karşı Pencere (2003) pastacılığa odaklanır. Pastacılık, pasta pişirme daha çok bir metafor olarak kullanılır.

16. Soru

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı Cebimdeki Yabancı filmi hangi filmden uyarlamadır ?

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı Cebimdeki Yabancı filmi hangi filmden uyarlamadır ?

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı Cebimdeki Yabancı filmi hangi filmden uyarlamadır ?

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı Cebimdeki Yabancı filmi hangi filmden uyarlamadır ?

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı Cebimdeki Yabancı filmi hangi filmden uyarlamadır ?

Cevap

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı, İtalya’da 2016 yılında gösterime giren Perfetti Sconosciuti filminin sadık bir uyarlaması Cebimdeki Yabancı’dır.

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı, İtalya’da 2016 yılında gösterime giren Perfetti Sconosciuti filminin sadık bir uyarlaması Cebimdeki Yabancı’dır.

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı, İtalya’da 2016 yılında gösterime giren Perfetti Sconosciuti filminin sadık bir uyarlaması Cebimdeki Yabancı’dır.

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı, İtalya’da 2016 yılında gösterime giren Perfetti Sconosciuti filminin sadık bir uyarlaması Cebimdeki Yabancı’dır.

Yönetmenliğini Serra Yılmaz’ın yaptığı 2018 yapımı, İtalya’da 2016 yılında gösterime giren Perfetti Sconosciuti filminin sadık bir uyarlaması Cebimdeki Yabancı’dır.

17. Soru

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filminin türü nedir ?

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filminin türü nedir ?

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filminin türü nedir ?

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filminin türü nedir ?

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filminin türü nedir ?

Cevap

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filmidir. Bu film de kara komedi türündedir.

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filmidir. Bu film de kara komedi türündedir.

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filmidir. Bu film de kara komedi türündedir.

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filmidir. Bu film de kara komedi türündedir.

2017 yapımı, yönetmenliğini ve senaryo yazarlığını Ümit Ünal’ın yaptığı Sofra Sırları filmidir. Bu film de kara komedi türündedir.

18. Soru

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı tiplemeyi canlandıran oyuncu kimdir ?

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı tiplemeyi canlandıran oyuncu kimdir ?

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı tiplemeyi canlandıran oyuncu kimdir ?

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı tiplemeyi canlandıran oyuncu kimdir ?

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı tiplemeyi canlandıran oyuncu kimdir ?

Cevap

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı, bilhassa Nejdet Tosun tarafından canlandırılan aşçı karakteri de güldüren bir tipleme olarak pek çok filmde yer almıştır.

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı, bilhassa Nejdet Tosun tarafından canlandırılan aşçı karakteri de güldüren bir tipleme olarak pek çok filmde yer almıştır.

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı, bilhassa Nejdet Tosun tarafından canlandırılan aşçı karakteri de güldüren bir tipleme olarak pek çok filmde yer almıştır.

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı, bilhassa Nejdet Tosun tarafından canlandırılan aşçı karakteri de güldüren bir tipleme olarak pek çok filmde yer almıştır.

Yeşilçam’da genellikle zengin ailelerin yanında çalışan, kilolu, naif, babacan ve hemen herkesin takılıp şakalar yaptığı, bilhassa Nejdet Tosun tarafından canlandırılan aşçı karakteri de güldüren bir tipleme olarak pek çok filmde yer almıştır.

19. Soru

Hint Mutfağı ile Fransız Mutfağı arasındaki farklar anlatılıldığı 2014yılındaviyona giren film hangisidir ?

Hint Mutfağı ile Fransız Mutfağı arasındaki farklar anlatılıldığı 2014yılındaviyona giren film hangisidir ?

Hint Mutfağı ile Fransız Mutfağı arasındaki farklar anlatılıldığı 2014yılındaviyona giren film hangisidir ?

Hint Mutfağı ile Fransız Mutfağı arasındaki farklar anlatılıldığı 2014yılındaviyona giren film hangisidir ?

Hint Mutfağı ile Fransız Mutfağı arasındaki farklar anlatılıldığı 2014yılındaviyona giren film hangisidir ?

Cevap

The HundredFoot Journey’dir

The HundredFoot Journey’dir

The HundredFoot Journey’dir

The HundredFoot Journey’dir

The HundredFoot Journey’dir

20. Soru

Gastronomi temalı filmlerde bazen restoranın kendisi yemek yapan kişiler ya da yemekler kadar önemli hatta daha önemli olabilir. Bu konuda Fatih Akın’ın yönettiği iki film iyi birer örnek oluşturmaktadır. Bunlar hangi filmlerdir ?

Gastronomi temalı filmlerde bazen restoranın kendisi yemek yapan kişiler ya da yemekler kadar önemli hatta daha önemli olabilir. Bu konuda Fatih Akın’ın yönettiği iki film iyi birer örnek oluşturmaktadır. Bunlar hangi filmlerdir ?

Gastronomi temalı filmlerde bazen restoranın kendisi yemek yapan kişiler ya da yemekler kadar önemli hatta daha önemli olabilir. Bu konuda Fatih Akın’ın yönettiği iki film iyi birer örnek oluşturmaktadır. Bunlar hangi filmlerdir ?

Gastronomi temalı filmlerde bazen restoranın kendisi yemek yapan kişiler ya da yemekler kadar önemli hatta daha önemli olabilir. Bu konuda Fatih Akın’ın yönettiği iki film iyi birer örnek oluşturmaktadır. Bunlar hangi filmlerdir ?

Gastronomi temalı filmlerde bazen restoranın kendisi yemek yapan kişiler ya da yemekler kadar önemli hatta daha önemli olabilir. Bu konuda Fatih Akın’ın yönettiği iki film iyi birer örnek oluşturmaktadır. Bunlar hangi filmlerdir ?

Cevap

Bunlardan ilki Solino’dur (2005). Filmde Almanya’ya göç eden İtalyan bir ailenin öyküsü anlatılmaktadır. Filmde ailenin geçimini sağlamak için açtıkları restoran en önemli mekânlardan biridir. Yönetmen Akın’ın diğer filmi ise 2009 yapı mı Soul Kitchen’dır. Filmde restoranını kalkındırmak isteyen Yunan asıllı Zinos’un hikâyesi anlatılır. Restoranın geçirdiği evrim filmin bütününe etki etmektedir.

Bunlardan ilki Solino’dur (2005). Filmde Almanya’ya göç eden İtalyan bir ailenin öyküsü anlatılmaktadır. Filmde ailenin geçimini sağlamak için açtıkları restoran en önemli mekânlardan biridir. Yönetmen Akın’ın diğer filmi ise 2009 yapı mı Soul Kitchen’dır. Filmde restoranını kalkındırmak isteyen Yunan asıllı Zinos’un hikâyesi anlatılır. Restoranın geçirdiği evrim filmin bütününe etki etmektedir.

Bunlardan ilki Solino’dur (2005). Filmde Almanya’ya göç eden İtalyan bir ailenin öyküsü anlatılmaktadır. Filmde ailenin geçimini sağlamak için açtıkları restoran en önemli mekânlardan biridir. Yönetmen Akın’ın diğer filmi ise 2009 yapı mı Soul Kitchen’dır. Filmde restoranını kalkındırmak isteyen Yunan asıllı Zinos’un hikâyesi anlatılır. Restoranın geçirdiği evrim filmin bütününe etki etmektedir.

Bunlardan ilki Solino’dur (2005). Filmde Almanya’ya göç eden İtalyan bir ailenin öyküsü anlatılmaktadır. Filmde ailenin geçimini sağlamak için açtıkları restoran en önemli mekânlardan biridir. Yönetmen Akın’ın diğer filmi ise 2009 yapı mı Soul Kitchen’dır. Filmde restoranını kalkındırmak isteyen Yunan asıllı Zinos’un hikâyesi anlatılır. Restoranın geçirdiği evrim filmin bütününe etki etmektedir.

Bunlardan ilki Solino’dur (2005). Filmde Almanya’ya göç eden İtalyan bir ailenin öyküsü anlatılmaktadır. Filmde ailenin geçimini sağlamak için açtıkları restoran en önemli mekânlardan biridir. Yönetmen Akın’ın diğer filmi ise 2009 yapı mı Soul Kitchen’dır. Filmde restoranını kalkındırmak isteyen Yunan asıllı Zinos’un hikâyesi anlatılır. Restoranın geçirdiği evrim filmin bütününe etki etmektedir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.