Çocuk Ve Drama Dersi 6. Ünite Özet

23.07.2022
8
A+
A-

Alternatif Mekanlarda Drama

Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.

Açıköğretim derslerinden Çocuk Ve Drama Dersi 6. Ünite Özet için hazırlanan  ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.

Alternatif Mekanlarda Drama

Alternatif Mekânlarda Drama

İyi bir drama liderinin grup oluşturabilecek drama katılımcısının ve doğru yapılandırılmış bir planın olduğu pek çok mekânı drama için n kullanabilir. Fakat, mekân seçimi gelişi güzel olarak değil amaçlara uygun şekilde olmalıdır.

Sınıf dışında drama mekânın içeriğinden bağımsız drama ve mekânın içeriğine bağlı drama olarak ikiye ayrılmaktadır. Mekânın içeriğinden bağımsız drama, en basit tanımıyla herhangi bir drama çalışmasının herhangi bir yerde yapılmasıdır.

Mekânın içeriğine bağlı drama amaca yönelik bir seçimdir çünkü “öğrenme ortama bağlıdır”. Bundan hareketle drama ile ortam arasında bir bağ kurmak gerekir. Drama bu konuda şanslı bir alandır. Pek çok disiplin ile kolaylıkla bağlantı kurulabildiği gibi pek çok mekânla da ilişki kurulabilir.

Drama, verimli ve rahat bir çalışma için temelde boş bir alan ihtiyacı duyar; eğer yeterli alan yoksa bu durum drama planlamasını değiştirebilir. Dolayısıyla drama planı ile mekân arasında organik bir bağ olduğunu söylenebilir. Yapılan drama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar aşağıdaki gibi sıralanmaktadır;

  • Gürültü
  • Seyirci
  • Alanın genişliği
  • Güvenlik

Mekânların drama için planlanmasında bazı önemli noktalar bulunmakta olup bunlar;

  • Çalışılacak grubun özellikleri
  • Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak
  • Mekânla yapılandırma arasında bağlantı kurmak
  • Mekâna uygun dramatik yapılandırma

Kütüphane Drama

Kütüphanecilik alanında önemli bir kurum olan Uluslararası Kütüphane Dernekleri ve Kurumları Federasyonu (International Federation of Library Associations and Institutuons (IFLA), 2003 yılında yayımladığı “Herkes için Bilgi” raporunda 21. yüzyılda kütüphanenin ne olduğunu anlatırken sadece “bilgiye, fikirlere ve hayal gücü ürünlerine ulaşmayı sağlayan” bir mekân olarak tanımlamamakta, “insanların bir araya geldiği, güzel vakit geçirebildikleri hayat-boyu

Öğrenmenin gerçekleştiği ve yeniliklere a açık birer eğitim merkezleri” olarak tanımlamaktadır.

Kütüphanede drama çalışması ile ilgili iki temel nokta gürültü ve drama için gerekli olan bos bir çalışma alanıdır.

İkinci olarak, kütüphanelerde drama yapabilmek için kütüphanelerin fiziki açıdan buna uygun olmaları gerekmektedir.

Müzede Drama

Müzeler pedagojik açıdan bakıldığında son derece değerli mekânlardır ve öğrenmeye dair oldukça zengin bir ortam sağlarlar. Müzede drama uygulamasında temel amaç bir eseri, bir dönemi, bir eşyayı, bir kişiyi tanıtmak veya bir olayı islemek olabilir. Konu okul programı ile paralel olabileceği gibi okul programından bağımsız bir şekilde de seçilebilir. Dolayısıyla asıl amaç bütün müzeyi en kısa zamanda gezip bir an önce çıkmak olmamalıdır.

Müzede drama çalışmaları için iki seçenek vardır. Birincisi okulun kendi içinde barındırdığı okul müzeleridir. Müzede drama çalışmaları için ikinci seçenek ise okul dışındaki müzelerdir.

Müzede drama çalışmalarına dair güzel bir örnek olarak 2002-2008 yılları arasında Ankara’daki Anadolu Medeniyetleri Müzesindeki çalışmalar verilebilir. Bir araya gelen gönüllü bir ekip, proje kapsamında müzede bir eğitim birimi kurarak müzenin sergileyen ve gösteren müzecilik anlayışından çıkarak paylasan ve eğiten bir anlayışa yönelmesini sağlamıştır

Doğada Drama

Doğada drama, çocuklara hareket özgürlüğü ve ses deneyimi için eşsiz bir ortam sağlar. Özellikle kapalı mekânlarda yaşamını geçiren çocukların iç dengelerini yakalayabilmeleri amacıyla hareketli olacakları ve yüksek ses kullanabilecekleri çalışmalarına geniş yer verilmektedir. Doğada drama yaparken doğa eğitimine dair amacın mutlaka doğa ile eşleşmesine dikkat etmek gerekmektedir.

Diğer Alternatif Mekânlarda Drama

Diğer alternatif mekânlarda drama ikiye ayrılır. Okul bahçesi ve veya okul binası kullanılarak yapılan drama ve diğer mekânlar olarak ayrılmaktadır. Fabrikalar, sanat galerileri çocuk parkları, meydanlar, huzurevleri, hastane, laboratuvar, sağlık ocağı, postane, banka, bir süpermarketin içi, antrepolar, pek çok meslek Erbabının atölyesi örneğin marangozhaneler, terzi dükkânları gibi mekânlar drama çalışmasının yapılabileceği alanlardır.

Alternatif Mekânlarda Drama

İyi bir drama liderinin grup oluşturabilecek drama katılımcısının ve doğru yapılandırılmış bir planın olduğu pek çok mekânı drama için n kullanabilir. Fakat, mekân seçimi gelişi güzel olarak değil amaçlara uygun şekilde olmalıdır.

Sınıf dışında drama mekânın içeriğinden bağımsız drama ve mekânın içeriğine bağlı drama olarak ikiye ayrılmaktadır. Mekânın içeriğinden bağımsız drama, en basit tanımıyla herhangi bir drama çalışmasının herhangi bir yerde yapılmasıdır.

Mekânın içeriğine bağlı drama amaca yönelik bir seçimdir çünkü “öğrenme ortama bağlıdır”. Bundan hareketle drama ile ortam arasında bir bağ kurmak gerekir. Drama bu konuda şanslı bir alandır. Pek çok disiplin ile kolaylıkla bağlantı kurulabildiği gibi pek çok mekânla da ilişki kurulabilir.

Drama, verimli ve rahat bir çalışma için temelde boş bir alan ihtiyacı duyar; eğer yeterli alan yoksa bu durum drama planlamasını değiştirebilir. Dolayısıyla drama planı ile mekân arasında organik bir bağ olduğunu söylenebilir. Yapılan drama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar aşağıdaki gibi sıralanmaktadır;

  • Gürültü
  • Seyirci
  • Alanın genişliği
  • Güvenlik

Mekânların drama için planlanmasında bazı önemli noktalar bulunmakta olup bunlar;

  • Çalışılacak grubun özellikleri
  • Mekânla katılımcı arasında iletişim sağlamak
  • Mekânla yapılandırma arasında bağlantı kurmak
  • Mekâna uygun dramatik yapılandırma

Kütüphane Drama

Kütüphanecilik alanında önemli bir kurum olan Uluslararası Kütüphane Dernekleri ve Kurumları Federasyonu (International Federation of Library Associations and Institutuons (IFLA), 2003 yılında yayımladığı “Herkes için Bilgi” raporunda 21. yüzyılda kütüphanenin ne olduğunu anlatırken sadece “bilgiye, fikirlere ve hayal gücü ürünlerine ulaşmayı sağlayan” bir mekân olarak tanımlamamakta, “insanların bir araya geldiği, güzel vakit geçirebildikleri hayat-boyu

Öğrenmenin gerçekleştiği ve yeniliklere a açık birer eğitim merkezleri” olarak tanımlamaktadır.

Kütüphanede drama çalışması ile ilgili iki temel nokta gürültü ve drama için gerekli olan bos bir çalışma alanıdır.

İkinci olarak, kütüphanelerde drama yapabilmek için kütüphanelerin fiziki açıdan buna uygun olmaları gerekmektedir.

Müzede Drama

Müzeler pedagojik açıdan bakıldığında son derece değerli mekânlardır ve öğrenmeye dair oldukça zengin bir ortam sağlarlar. Müzede drama uygulamasında temel amaç bir eseri, bir dönemi, bir eşyayı, bir kişiyi tanıtmak veya bir olayı islemek olabilir. Konu okul programı ile paralel olabileceği gibi okul programından bağımsız bir şekilde de seçilebilir. Dolayısıyla asıl amaç bütün müzeyi en kısa zamanda gezip bir an önce çıkmak olmamalıdır.

Müzede drama çalışmaları için iki seçenek vardır. Birincisi okulun kendi içinde barındırdığı okul müzeleridir. Müzede drama çalışmaları için ikinci seçenek ise okul dışındaki müzelerdir.

Müzede drama çalışmalarına dair güzel bir örnek olarak 2002-2008 yılları arasında Ankara’daki Anadolu Medeniyetleri Müzesindeki çalışmalar verilebilir. Bir araya gelen gönüllü bir ekip, proje kapsamında müzede bir eğitim birimi kurarak müzenin sergileyen ve gösteren müzecilik anlayışından çıkarak paylasan ve eğiten bir anlayışa yönelmesini sağlamıştır

Doğada Drama

Doğada drama, çocuklara hareket özgürlüğü ve ses deneyimi için eşsiz bir ortam sağlar. Özellikle kapalı mekânlarda yaşamını geçiren çocukların iç dengelerini yakalayabilmeleri amacıyla hareketli olacakları ve yüksek ses kullanabilecekleri çalışmalarına geniş yer verilmektedir. Doğada drama yaparken doğa eğitimine dair amacın mutlaka doğa ile eşleşmesine dikkat etmek gerekmektedir.

Diğer Alternatif Mekânlarda Drama

Diğer alternatif mekânlarda drama ikiye ayrılır. Okul bahçesi ve veya okul binası kullanılarak yapılan drama ve diğer mekânlar olarak ayrılmaktadır. Fabrikalar, sanat galerileri çocuk parkları, meydanlar, huzurevleri, hastane, laboratuvar, sağlık ocağı, postane, banka, bir süpermarketin içi, antrepolar, pek çok meslek Erbabının atölyesi örneğin marangozhaneler, terzi dükkânları gibi mekânlar drama çalışmasının yapılabileceği alanlardır.

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.